Anmälan är öppen!

Äntligen är anmälan öppen! Skynda er in och anmäl er här!

OBS! Skottmomenten i brukset kommer inte att gå på Ultuna!

IMG_9117

Detta inlägg kommer uppdateras allt eftersom information
efterfrågas och vi får klarhet i mer och mer.

Kostnad

Det kostar 120kr per start på U-SM. Vid anmälan, håll koll på hur många starter du anmäler dig till och räkna själv ut din kostnad!

Per start = per gren. Startar du i lydnad, betalar du 120kr. Startar du i agility betalar du 120kr. Detta trots att båda grenarna körs i två ”lopp”.

Betalningen görs till SHUs PG 83 12 36-5. Märk betalningen med U-SM och ditt namn.

Vem får starta?

I de regler som är fastställda på Repskapet (SHUs årsmöte) går det att läsa att ekipaget (förare och hund, i Handling bara föraren) måste ha startat i den gren och klass de vill anmäla sig till en gång innan anmälningstiden för U-SM går ut. Det betyder i år att starten måste ha skett innan den 10 juni. Resultatet får dock inte vara äldre än ett år.

Det går även att anmäla sig till U-SM om ekipaget deltagit på ett Klubbmästerskap eller Distriktsmästerskap innan den 10 juni om dessa genomförs enligt officiella regler.

agilityn anmäler du till den klassen du tävlar i när du tävlar agility – även om du är högre upp i hoppklass så anmäler du dig till den klass du tävlar i agility.

Vilket medlemsnummer ska jag uppge?

Det medlemsnummer du ska uppge är det du har i Sveriges Hundungdom. Detta då du måste visa att du är medlem i SHU för att få tävla. Det gör inget om du inte tävlar för SHU i vanliga fall, utan det är bara viktigt att du anger det medlemsnumret vid anmälan.

Får jag någon bekräftelse?

Nej, du kommer inte få någon bekräftelse på att anmälan gjorts förutom att du på sista sidan i anmälan får upp en sida där det står liknande ”Tack för din anmälan.” Du måste också själv räkna ut hur mycket din kostnad blir och sätta in på det SHUs PG.

Vad gör jag om jag vill ändra något i min anmälan?

Anmälningarna går till SHUs kansli, så vill du ändra något i din anmälan innan anmälan stängar, maila dem på info[at]shu.se

Hur många T-shirts får jag?

Du som person kommer bara att få en t-shirt, oavsett hur många hundar du anmäler dig med.

Körschema

Tyvärr kan vi inte med garanti säga säkert vilken dag vilken gren och klass kommer att gå, detta på grund av att allt hänger på hur många anmälningar vi får i vardera grenarna/klasserna. Det vi kan säga är att vi kommer försöka sprida på det så gott det går och göra allt vi kan för att alla ska kunna tävla i de grenar och klasser de anmält sig till. Lite information kring de olika grenarna kan vi ändå ge:

  • Brukset kommer gå både lördag och söndag. På lördagen kommer de moment som inte körs på Ultuna gå (specialen, skott-moment samt stege) och på söndagen går brukslydnaden på Ultuna.
  • Lydnaden kommer gå båda dagarna (samtliga klasser då den körs två gånger).
  • Agilityn kommer gå båda dagarna (agility en dag, hopp en dag).
  • Freestyle och HtM kommer gå på lördag, antagligen på eftermiddagen och framåt kvällen beroende på antal startande.
  • Rally och handling kommer vi försöka sprida på så mycket som möjligt så att de inte krockar med de resterande grenarna.

23 tankar på “Anmälan är öppen!

  1. Michelle

    Hej!

    En fråga angående agilityn, gäller anmälningsavgiften på 120 kr både för hopp & agilityklassen? Tänkte bara dubbelkolla så det blir rätt med betalning.

    Hälsn,
    Michele

    Svara
  2. Maria

    Måste man vara på plats redan på fredagen fast agilityn går lördag och söndag eftersom det står att alla hundar ska veterinärbesiktigas då?

    Svara
  3. Anna

    Hej! Om man tävlar agility klass 1 nu, men hinner bli uppflyttad till klass 2 innan starten på USM, kan man bli uppflyttad i klass 2 på SM eller måste jag stanna i 1:an tills jag startat USM?
    MVH Anna

    Svara
    1. Arrangör Inläggets författare

      Hej,

      Om du, mellan anmälningstidens utgång och U-SM, blir uppflyttad och hinner starta (viktigt att du även hinner starta nästa klass) så ska du maila oss så flyttar vi dig till den högre klassen.

      Med vänliga hälsningar,
      Elisabeth

      Svara
  4. Eva Gustafsson

    Hej, ska man fylla i den klubb och medlemsnummer man tävlar för i vanliga fall, eller sitt hundungdomsmedlemsnummer?
    Mvh Eva

    Svara
    1. Arrangör Inläggets författare

      Hej,

      Jag vet inte med säkerhet, men skulle tro med stor sannolikhet att det är ditt medlemsnummer i SHU som du ska ange.

      Med vänliga hälsningar,
      Elisabeth

      Svara
  5. Michelle

    Hej!

    Jag har en hund som är i agility 1an & hopp 2an. Vilken klass ska jag anmäla mig i? Hon har bara en pinne kvar så hon kommer troligen hinna bli uppklassad innan U-SMs start. Men funderar nu över om jag ska anmäla henne i ag 1 trots att hon är i hopp 2 eller om hon ska anmälas i ag 2 för att hon är i hopp 2?

    Svara
    1. Arrangör Inläggets författare

      Hej,
      Du anmäler till den klass du tävlar i, i ag. Dvs. du anmäler till klass 1. Skulle du hinna starta ag2 innan U-SM hör du av dig till oss så startar du klass 2 på U-SM.

      Med vänliga hälsningar,
      Elisabeth

      Svara
      1. Hanna Rösth

        Hej! Gäller det även tvärtom, om jag är i högre klass i agility än i hopp? Jag är i hopp 2 och agility 3, anmäler jag till dessa båda klasser eller är det agilityklass som styr, så att jag anmäler till klass 3 i både agility och hopp?

      2. Arrangör Inläggets författare

        Det är agilityklass som styr helt och hållet. När du anmäler dig kommer du märka att det bara går att anmäla sig till agilityklass, men du kommer tävla i både agility och hopp men anmälan ser ut så eftersom det är agilityn som styr.

        Med vänliga hälsningar,
        Elisabeth

  6. Sara

    Hej, jag har kvalificerat mig genom U-DM kval och har nu skickat in anmälan men det fanns ej någon ruta att kryss i ang detta. Vet ni vilka som är kvalificerade, tänkte på betalning..

    Svara
    1. Arrangör Inläggets författare

      Hej!

      Distriktets styrelse, i samarbete med kansliet, komma kolla upp vilka som kvalat via DM och sköter kontakten där så du ska inte behöva oroa dig – din betalning ska vara löst!

      Med vänliga hälsningar,
      Elisabeth

      Svara
  7. josefin

    Jag har skrivit mitt medlemsnummer i SHU i anmälan men valt mitt BK som klubb (inte HU), går det bra eller måste man tävla för HU?

    Svara
  8. Gabriella

    Hej!
    Läste i reglerna någonstans att man ska styrka att man tävlat i de grenar man anmält till. Det är något som inte gäller längre eller? Det framgick inte när man gick in och anmälde att man skulle komplettera med intyg.
    En fråga till: Om hunden eller ekipaget startar en högre klass än den man anmält till nu under sommaren kan ekipaget fortfarande tävla i den klass de anmält till på u-SM eller är det valfritt?

    Svara
    1. Arrangör Inläggets författare

      Hej,

      Det styrks i och med att du fyller i datumet du tävlade. Vi kan sedan kolla upp det via olika resultatlistor beroende på gren.

      På USM ska du starta i den klass du är startberättigade till officiell – dvs. anmäler du till Lkl2 men startat Lkl3 under sommaren med ett pris så är det Lkl3 du ska starta på USM och du ska då anmäla detta till oss.

      /Elisabeth

      Svara
      1. Gabriella

        Fast jag är ändå inte helt säker på vad som gäller angående uppflyttning. Min dotter har tävlat rallylydnad med en av familjens hundar i nybörjarkl och således anmält till usmvi nybörjarkl. Nu är hunden uppflyttad. Kan en annan familjemedlem tävla fortsättningskl under sommaren med hunden? jag förstår att om förare och hund flyttar upp då ska de byta klass, men i vår familj är vi flera som delar på tävlandet när det gäller just rallylydnad.
        Hälsningar Gabriella

  9. Fredrika

    Nu läste jag lite smart efteråt ang styrka att man tävlat den gren man anmält sig till, att det datumet man valt inte får vara äldre än ett år. Jag har ju tävlat massa gånger i agility med min vovve men tog en gammal tävling bara för att jag råkade ha det datumet uppskrivet. Finns ju massor i SBKtävling som jag kan komplettera med om det behövs men som sagt är nu det datumet jag skrev i anmälan äldre än ett år (stod inget om att man behövde ha ett nyare datum i anmälan nämligen vad jag kunde se).

    Svara

Lämna en kommentar